-19.03 Pranzo pasquale

DANTE I NORDJYLLAND

Forening for Italien-interesserede danteinordjylland@gmail.com

Pranzo pasquale

(påskefrokost lidt på forkant af kalenderen)

Tid: Søndag den 19.03.17 kl 12.00 - 16.00

Sted: Il ristorante Fellini. Vesterå 13, 9000 Aalborg

Vi har fået en aftale med vores sponsor Il ristorante Fellini om en pranzo på et tidspunkt, hvor restauranten åbner specielt for Dante i Nordjylland.

Menuen er completo - altså menu med vinmenu.

Den består af 4 lækre retter, kaffe og 5 genstande.:

Aperitivo con stuzzichini

Pasta al forno

Agnello al forno con contorni

Pastiera Napoletana

Caffe

Til hver ret serveres incluso et glas vin - prosecco, hvid vin, rød vin, dessert vin - og til kaffen enten limoncello eller grappa.

Samlet pris kr 450-

Bindende tilmelding på formularen nedenfor og senest den 1.3.17.

9. februar 2017

Så er vi endelig klar med årets kulinariske Dante-arrangement.

Vi er så heldige at en af vore sponsorer, Enzo fra Fellini, har tilbudt at lave en ægte italiensk påskefrokost helt specielt til os.

Enzo har åbnet Fellini kun for os, så derfor skal vi være mindst 20-25 deltagere, så vi håber at se rigtig mange af jer til nogle hyggelige timer hvor vi vil føle os hensat til det ægte Italien og hvor vi også kan få tid at snakke lidt sammen.

Enzo har givet os et fantastisk tilbud med en komplet italiensk menu incl vinmenu til kun 450kr og vi har besluttet at denne gang betaler ikke-medlemmer samme pris som medlemmer.

Ci vediamo - Kirsten formand

Note:

Arrangementet gennemføres kun ved minimum 20 deltagere. Tilmeldingen er betalingsmæssigt bindende fra den 1.3.17. Betaling afregnes direkte med restauranten.

Mine indtryk

Søndag d. 19 marts 2017 var vi en tredive personer der havde meldt os til at deltage i Pranzo Pasquale på restaurant Fellini i Vesteå Aalborg.

Pranzo Pasquale begyndte kl. 12.00.

Vejret bød på tegn og rusk men i restauranten var der hyggeligt og rart. Der mødte os et så flot dækket bord og dette syn kunne nok få gang i mundvandet ved at tænke på den mad vi så skulle indtage.

Pranzo Pasquale bestod af fire retter incl. vin og kaffe med avec! Og der fulgte "en forklaring" med til hver ret og vin - kaffe og avec.

Maden var et flot syn for øjnene - og smagen! Jo der var gang i fordøjelsen på en yderst behagelig måde og snakken gik lystigt ved bordet.

Arrangementet sluttede kl. 16.00 - fire dejlige timer havde vi haft på restaurant Fellini.

Italienerne kan altså bare noget med at fremtrylle mad og drikke på en ganske særlig og lækker måde. Lige nu har jeg især den påskekage og den limoncellolikør vi fik i mine tanker.

Jo en rigtig dejlig oplevelse på en regnvejrssøndag.

Birgitte Højris Sørensen

Pasta al forno - en særdeles lækker "primo piatto"! Ganske anderledes lasagne ex. med små kødboller og mozzarellaost.

Pastiera Napoletana

Her dagen efter vores påskefrokost på Fellini glæder jeg mig stadig over den dejlige eftermiddag med meget lækkert mad og dejlige vine serveret af italienske tjenere med højt humør. Menuen, som her er beskrevet på italiensk, var tilberedt af gode italiensk råvarer.

Snakken gik forrygende mellem de 31 deltagere og vi hyggede os max.

Kirsten Ahle

Aperitivo con stuzzichini

Antipasto-(Pasta al forno)

Primo piatto (Agnello al forno)

Dolce (Pastiera Napoletana).

Un bicchiere di vino diverso per ogni portata .(Menu Vino abbinato alle pietanze) ed in ultimo Caffe con limoncello o grappa